tisdag, april 01, 2008

Kvartalsrapport 1, 2008

Det har börjat dyka upp kvartalsrapporter på en del bokbloggar, så det är väl dags att titta på vad som blivit läst hittills i år. Under första kvartalet läste jag 37 böcker (varav 6 ljudböcker).

Vad som var bäst är som vanligt svårt att säga eftersom det beror på vilket humör jag är på för stunden, men här är några böcker som jag tyckte bra om av olika skäl.

Alla böcker jag läst under första kvartalet i år:
1: Paul Auster: Resor i skriptoriet
2: Lena Törnqvist & Suzanne Öhman-Sundén: Ingen liten lort: Astrid Lindgren som opinionsbildare
3: Lars Forssell: En bok för alla människor
4: Leif G. W. Persson: Linda - som i Lindamordet
5: Simon Kernick: Handel med döden
6: John Ajvide Lindqvist: Tindalos
7: Bertil Mårtensson: Vingmästarens dotter
8: Gabriela Mistral: Dikter
9: Johan Tell: 100 sätt att rädda världen...
10: Lennart Ramberg: Kyoto och fjärilarna
11: Dénis Lindbohm: Allt har sin tid
12: Annika Bryn: Den sjätte natten
13: J. K. Rowling: Harry Potter och dödsrelikerna
14: Carin Gerhardsen: Pepparkakshuset
15: Niklas Krog: Krigarens väg
16: Bertil Falk: Infranet
17: Anders Roslund & Börge Hellström: Edward Finnigans upprättelse
18: Charlie Christensen: Arne Anka 6: Manövrer i mörkret
19: Britt Engdal & Gull Åkerblom: Trollkarlar, spöken & fantastiska världar 1
20: Leena Krohn: Bipaviljongen
21: Hannah Nyala: Ett sista livstecken
22: Lise Myhre: Nemi 5
23: Stefan Spjut: Fiskarens garn
24: Stephen King & f-stop Fitzgerald: Nightmares in the Sky
25: Lasse Eriksson: I huvudet på en orolig komiker
26: Håkan Nesser: En helt annan historia
27: Boris Pasternak: Doktor Zjivago
28: Jonathan Safran Foer: Extremt högt och otroligt nära
29: Doris Lessing: London Observed
30: Hans Arnold: Veckans chock
31: Katarina Juvander: Linköpings slott - en 900-årig historia
32: China Miéville: Un Lun Dun
33: Neil Gaiman: Odd and the Frost Giants
34: Cory Doctorow: Eastern Standard Tribe
35: Inger Frimansson: Ligga som ett O
36: Naturskyddsföreningen: Grön design
37: Arto Paasilinna: Domedagen gryr

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,
intressant.se

3 kommentarer:

GenerationY sa...

oj jösses. hur..hur..hur..håller du reda på alla böcker du läst? jag gissar att du för någon slags journal?

Hans Persson sa...

Jag har en svart anteckningsbok där jag skriver upp alla böcker jag läst. Jag började med det på hösten 1985. Vid det här laget är jag inne på den tredje boken. Sedan början av 2007 bloggar jag dessutom om alla böcker jag läser, så det är bara att titta på gamla inlägg för att se vad jag läst.

Anonym sa...

Glöm inte att röra dig´överansträng inte ögonen-lagom är bäst