måndag, april 21, 2008

Människohamn på gång

Jag har fått ett förhandsexemplar av John Ajvide Lindqvists kommande roman Människohamn och började läsa i den i går kväll. Jag hann inte så långt, men det verkar lovande redan nu. Liksom i Hanteringen av odöda inleds boken med att huvudpersonerna drabbas av en tung förlust, men här är det ett par föräldrar som blir av med en sexårig dotter. Hon försvinner spårlöst när de är ute och åker skidor i skärgården. Spåren efter henne bara tar slut. Ingen kropp, inga saker, ingen vak. Ingenting.

Förutom det verkar det förekomma en hel del magi, både på riktigt och på låtsas. En av personerna i boken har varit scentrollkarl liksom John Ajvide Lindqvist själv. Om han även har personlig erfarenhet av verklig magi vet jag däremot inte.

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,
intressant.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, spännande! Nu blir jag lite avundsjuk. ;)

Unknown sa...

Åh, jag längtar som en galning efter den där boken. <3