onsdag, maj 23, 2007

Hur man marknadsför en bok

Teamet som marknadsför Karin Alvtegens kommande bok Skugga bloggar om sina påhitt. De har till exempel skickat ut spadar tillsammans med förhandsversioner av boken. Jag antar att det finns någon koppling till boken, men vad den verkligen handlar om får man inte reda på.

Att få folk att prata om kampanjen utan berätta någonting alls är antagligen enklare än att försöka marknadsföra ännu en vanlig bok. Det fungerar uppenbarligen på mig eftersom jag skriver detta...

Andra bloggar om: , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , ,

2 kommentarer:

Helena sa...

Jaså det är inte bara Läckberg som ger sig på såna tokerier... :)

En helt annan undring: Hur går det med ditt skrivande? Har du hunnit bearbeta manuset något? Jag har mitt utkast i åtanke hela tiden och pillar med det några ögonblick här och där, men det är svårt att få tid för några rejälare insatser. Har en lång lista med ändringar jag vill göra! Med lite tur är jag uppe i 60000 ord när jag är klar.

Hans Persson sa...

Om jag förstått rätt så blir det allt vanligare med rejäl marknadsföring av böcker, och även på diverse kreativa sätt. Det är ju rätt skoj; jag skulle garanterat bli nyfiken om jag fick en spade som reklam för en bok...

Jag har fått och begrundat kommentarer från fyra betaläsare. Jag har inte infört dem i manuskriptet än, däremot, men att göra det ligger högt på min lista över dåliga samveten. Och som du vet läser jag gärna din när du vill ha kommentarer.