tisdag, augusti 30, 2005

På resande fot

Idag har jag varit i Stockholm över dagen och varit med som tekniskt säljstöd på två kundmöten. Mycket prat, då och då avbrutet av lite information från min sida.

Mitt första möte var i Globen. Jag kom från Centralen och stannade till vid tunnelbanekartan på T-Centralen för att se vilken ändstation jag skulle sikta på för att komma till Globen när någon kostym tyckte att en person som redan står och läser på tunnelbanekartan verkar vara den som vet bäst hur tunnelbanan går, och därmed den bästa att fråga hur man kommer dit han ska. Inte den metod jag skulle valt, men eftersom han skulle till Kista kunde jag svara i alla fall, utan att ens titta på kartan.

På hemvägen hann jag stanna till på SF-Bokhandeln och köpa China Miévilles nyutkomna novellsamling Looking for Jake.

Inga kommentarer: