lördag, juli 04, 2009

Kvartalsrapport 2, 2009

Även under andra kvartalet 2009 har jag läst relativt lite, fast nu har min semester börjat så att jag kan hämta ikapp lite av alla olästa böcker som står och väntar.

Den bästa bok jag läst det här kvartalet var en omläsning, Alan Moores och Dave Gibbons magnifika superhjälteroman Watchmen. Bra var även Alan Warners Morvern Callar, Roslund & Hellströms Tre sekunder och Stephen Kings Everything's Eventual.

Hela listan det här kvartalet:

25: Morvern Callar
26: Jenny Downham: Innan jag dör
27: Henry James: The Turn of the Screw
28: Alan Moore & Dave Gibbons: Watchmen
29: Kristina Hård: Alba
30: Maj Sjöwall & Per Wahlöö: Polismördaren
31: Jens Lapidus & Peter Bergting: Gängkrig 145
32: Fritz Leiber: Conjure Wife
33: Unni Drougge: Boven i mitt drama kallas kärlek
34: Joyce Carol Oates: Djur
35: Anders Roslund & Börge Hellström: Tre sekunder
36: Mattias Johnsson: Vilddjuret vaknar
37: Jim Davis & Dan Walsh: Garfield Minus Garfield
38: Robert Louis Stevenson: The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde and Other Stories
39: Mons Kallentoft: Höstoffer
40: Bruce Sterling: The Caryatids
41: Stephen King: Everything's Eventual
42: Björn Lomborg: Cool it
43: Emma Söderhjelm & Olle Sahlberg: Dö och låta leva

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,
intressant.se

Inga kommentarer: