fredag, juni 09, 2006

Hemåt igen

På morgonen idag vräkte det ner regn medan jag åt frukost, men när jag var klar hade det nästan slutat. Trots det tog jag en taxi dit jag hade tänkt börja dagen, för taxi är nästan löjligt billigt. Man kommer tvärs över staden för 20:-. Jag hade tittat ut en ungefärlig promenadrutt som passerade både en del sevärdheter och affärer och en del geocachear. Det var inte så många av de cachear jag tittade efter som jag faktiskt hittade, och det blev för den delen inte så mycket shoppat heller. Trots det (och trots att det duggregnade större delen av tiden) var det skönt att promenera runt ett tag. På sätt och vis var det kanske tur att det inte var skinande sol, för då hade det blivit alldeles för varmt.

Även om det var mulet så var jag rätt svettig när jag till slut kom fram till flygplatsen, så jag började med att leta upp en dusch där. Nu har jag även ätit en massa sushi från ett sånt där ställe där det kommer färdiga sushi åkande på ett rullband som passerar där man sitter, så det är bara att plocka åt sig det man vill ha. När man är färdig betalar man för hur många tallrikar man har hos sig, och vilka färger det är på dem.

Det var också trevligt att se att Singapores flygplats har insett hur man ska hantera internet. Mitt emot restaurangerna finns ett område med en massa datorer som det är helt gratis att använda, och ytterligare ett antal platser där det går bra att koppla in sin bärbara dator. Än så länge är det vanliga att flygplatserna gör som snål-Kastrup och många andra och tar 100:-/timme eller så för internettillgång. Vi kommer att skratta åt att folk betalade sådana faktasipriser om några år.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: