onsdag, maj 03, 2006

Läst i april

Detta blev utläst under april:

Vanliga böcker

  • J. G. Ballard: The Venus Hunters
  • Stéphane Bruckfeld & Paul A. Levine: ... om detta må ni berätta ...: En bok om Förintelsen i Europa 1933-1945
  • J. Viktor Johansson: Försvar för boksamlaren
  • Eva-Marie Liffner: Imago
  • Karin Fossum: Svarta sekunder
  • Fredrik Lindström: Vad gör alla superokända människor hela dagarna?
  • Maj Sjöwall & Per Wahlöö: Terroristerna


Serier

  • Alan Moore & David Lloyd: V for vendetta
  • Gosho Aoyama: Mästerdetektiven Conan 18
  • Myung-Jin Lee: Ragnarök 2
  • Yun-Hee Lee: Demon Diary 2
  • Yun-Hee Lee: Demon Diary 3
  • Mia Ikumi & Reiko Yoshida: Tokyo Mew Mew 6
  • Mia Ikumi & Reiko Yoshida: Tokyo Mew Mew 7


14 titlar totalt, varav 7 är serier. Tillsammans med övriga lästa böcker i år blir det 65 titlar (varav 36 är vanliga böcker och resten serier), eller 195 på ett år.

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

J. Viktor Johansson: Försvar för boksamlaren låter intressant. Någonting man borde läsa?

//JJ

Hans Persson sa...

Den består av några olika artiklar (fyra, har jag för mig). Jag tycker att de var intressanta, med viss reservation för den där författaren redovisar sin egen boksamling (den var onödigt lång).

Anonym sa...

Nå, säkert svårt att låta bli. Aja. Det får väl bli om man snubblar över den någon gång, antar jag.

//JJ

Cissi sa...

Vad tyckte du om Karion Fossums? Och Fredrik Lindströms? Själv blev jag inte så förtjust i hans bok. Men Fossum gillar jag.

Hans Persson sa...

Fossumboken tyckte jag (som vanligt) var bra. Jag tror att det här är den fjärde jag läser, och jag har en till i olästa-hyllan.

Lindströms bok var lite mer tveksam. Det var väldigt lättläst och ganska tunn så det var inget problem att ta sig igenom den, men en del av novellerna kändes i vilket fall lite tunna. Men visst, det fanns en del som var bra också. Jag tror för den delen aldrig att jag stött på någon novellsamling där jag tyckt att alla novellerna varit bra. En del av problemet jag hade med boken kan ha varit att han främst verkar vara ute efter att frammana stämningar och känslor, medan jag primärt är van vid noveller som har handling. Det finns naturligtvis handlingar här också, men det är inte de som är huvudpoängen.

Tina sa...

Ah, nån som läser mer än mig! :-) Jag läser ca en bok i veckan och får ofta kommentaren att det är mycket.

Av dina april-böcker har jag dock bara läst Lindströms för ett par år sedan. Lättläst som du skriver, men fantastiskt rolig minns jag den som.