fredag, maj 19, 2006

Hard Rock Halleluja

Igår bröt jag en tradition och tittade faktiskt på semifinalen till Melodifestivalen. Det var många år sedan jag såg mer än någon enstaka låt senast. Allt är Finlands fel. När de skickar ett band som Lordi (video för deras låt) kan man inte annat än titta och se hur det går för dem, och de gick ju faktiskt vidare. De var ett av de starkare bidragen. Ett annat som överraskade positivt var Litauen med sitt kaxiga "We are the winners of Eurovision"-bidrag. Extra poäng för deras flippade framträdande med vansinniga gubbar i mörka kostymer.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Darnia sa...

Jag tyckte Litauen var hemska. Jag får väl skylla det på att jag har mycket snävare humor än resten av världen.

Anonym sa...

Håller med om att Litauen var kassa. Grattis till Finland.