fredag, juli 28, 2006

Var jag har varit

Igår var jag ute på en cykeltur runt stan och passade på att ta några geocachear. Eftersom jag skulle ta cachear hade jag GPS:en på hela tiden, och i och med det så har GPS:en sparat information om var jag var. Nu har jag hittat tjänsten gpsvisualizer.com som ritar upp den här informationen på en karta.

Kartan är gjord med Google Maps och går egentligen att scrolla och zooma och så i, men för att det ska fungera måste jag fixa lite tekniska detaljer som jag inte orkat fixa, så ni får hålla till godo med en statisk bild.

Jag försökte mäta lite på gröna kartan och fick den här rutten till att vara någonstans mellan tre och tre och en halv mil.



(kartan blir större, rent av läsbar, om man klickar på den)

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: