fredag, februari 24, 2006

TV-program, nu när vi vill

Tidigare i veckan ägnade jag en del tid åt att försöka övertala en dator om att den skulle fungera som PVR. Det gick inte så bra. Jag lyckades inte hitta någon kombination av hårdvara och program som faktiskt fungerade ihop alltihopa på en gång, och jag hade inte lust att lägga hur mycket tid som helst på det. Speciellt inte som de gamla hederliga analoga sändningarna upphör på måndag.

För att lösa det problemet har jag och Martin idag varit och köpt en digitalbox som kallar sig Dilog DT-550 PVR. Efter ett tags klickande fram och tillbaka med fjärrkontrollen har jag bekantat mig med i alla fall de allra vanligaste funktionerna så att jag nu vet hur man tittar på TV, spelar in program, spelar upp program, och tidsförskjuter program. Det får nog räcka för idag.

Dessutom finns det möjlighet att lyssna på radio, titta på en kanal och spela in en annan, titta på fotografier, redigera program man spelat in och diverse annat. Det får bli en annan dag.


technorati tags: , ,

Inga kommentarer: