torsdag, januari 12, 2006

Japanska, igen

På jullovet hade jag massor med tid att läsa japanska, så det var alltid gott om tid att göra det imorgon. Eller någon annan dag. Alltså blev det inte gjort alls. Nu har jag till slut börjat så smått med att repetera det som gicks igenom under förra terminen. Jag började med alfabetena hiragana och katakana, och dem var det inga problem med. Jag har även gått igenom alla glosor från de första kapitlen och konstaterat att mycket sitter kvar, lite är tveksamt och några ord kom jag inte ens ihåg att jag hade kunnat.

Jag är anmäld till en fortsättningskurs, men det lär ta ett litet tag innan den kommer igång. Jag har inte fått något datum, men den kurskatalog som kursen finns med i kom i början av veckan. Det borde betyda att jag har ett tag på mig att repetera innan det är dags att läsa vidare.


technorati tags: ,

Inga kommentarer: