måndag, april 11, 2011

Förlaget Järnringen lägger ner

Jag ser på Erik Granströms blogg att förlaget Järnringen bestämt sig för att lägga ner verksamheten på grund av tidsbrist. Man har genom åren gett ut en hel del rollspel, som Mutant: Undergångens arvtagare och Coriolis, men på senare år även vanliga romaner (vilket är vad som i första hand intresserat mig). Rollspelen har jag inte provat själv, men utifrån vad jag läst på nätet så verkar de flesta nöjda med dem. När det gäller romanerna så har jag läst de flesta och tycker att de håller en hög nivå:


Det är naturligtvis trist att ett av landets alltför få förlag som specialicerat sig på fantastisk litteratur lägger ner, men det är extra tråkigt att det dessutom drabbar utgivningen av Slaktare små, andra delen i Erik Granströms trilogi om den femte konfluxen. Han håller som bäst på att leta efter ett nytt förlag (boken är redan färdigskriven), men det lär åtminstone innebära att utgivningen blir försenad. Arbetet med att skaffa ett nytt förlag är redan igång.

Andra bloggar om: , , , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , , , ,
intressant.se

1 kommentar:

Pål Eggert sa...

Frid över Järnringens minne. Synd att inte Marklund har signalerat intresse att skriva mer. Johnsson och Granlund borde kunna flytta över produktionen till något annat förlag. Och som av en händelse har jag en länk här till en intervju med mig som publicerades i Bif-tidningen :)
http://bif.pressinfo.se/index.php?option=com_k2&view=item&id=256:mörkmagiskt-författande&Itemid=146