torsdag, oktober 23, 2008

John Ajvide Lindqvists nästa

Med anledning av den hyllade filmatiseringen av Låt den rätte komma in så ser man John Ajvide Lindqvist både här och där i media. Nu börjar det sippra fram lite information om vad han håller på att skriva just nu, efter Människohamn.

I dagens Corren står det att han är
i full gång med en ny skräckhistoria. Den ska heta "Lilla stjärna" och har inspirerats av tv-succén Allsång på Skansen, berättade John Ajvide Lindqvist på bokmässan i Göteborg nyligen.

-- Tänk om nåt jättehemskt skulle hända i den miljön ... Det var min tanke när jag såg Allsången på tv. Och jag är inte ironisk, jag tycker jättemycket om programmet.

Huvudpersonen den här gången är en flicka som blir kändis men som utnyttjar sitt kändisskap på ett sätt som enligt författaren "inte är så bra".


I Carin 21:30 på SVT i går kompletterade han med uppgiften att den nya historien inte har några övernaturliga inslag men skulle bli "väldigt otäck" i alla fall.

Jag har inte blivit besviken på hans böcker hittills, så jag kommer att kasta mig över nästa bok så fort den finns att få tag i.

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,

6 kommentarer:

neofob sa...

Vilket år som helst skall jag läsa hans böcker. Jag är nyfiken! Jag skall bara ta mig igenom Otherland-serien först...

Hans Persson sa...

Åh, Otherland. Många ord och lite substans...

neofob sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
neofob sa...

Jag övar mig på att läsa fortare så att inte bristen på substans skall vara så stort problem. ;-)

neofob sa...

har jag i alla fall tagit mig igenom "City of Golden Shadow" och börjat med "River of Blue Fire".

neofob sa...

Dumma Firefox som uppdaterar sidan precis när jag skrivit ett ord så att det försvinner. Konstigt nog så händer det bara när jag kommenterar Bloggerinlägg. Och IE gör inte så vad jag sett. (Det skulle naturligtvis stå "Nu" i början av förra kommentaren.)