tisdag, april 18, 2006

Lurad

Förutom japanskakursen jag går så har jag även lyssnat en del på japanska medan jag cyklat till och från jobbet, och det har fungerat jättebra. I praktiken har jag fått ungefär en halvtimme gratis pluggande varje dag.

För några dagar sedan började det bli rimligt att cykla till jobbet utan mössa, och då upptäckte jag att det inte alls fungerade att lyssna längre, för vindbruset överröstade talet på alla rimliga ljudnivåer.

Idag har jag köpt ett par nya lurar med kåpor som förhoppningsvis ska vara vindsäkra, så nu borde jag kunna plugga på cykel igen.

Först försökte jag titta på lurar på Expert. De hade några modeller varav en verkade vettig. De ville dock inte packa upp den så att jag kunde titta på den. Jag fortsatte till Teknikmagasinet som visade sig ha exakt samma lurar och packade gärna upp dem så att jag kunde prova. Tack vare det fick de sälja dem till mig istället för Expert. Att de sedan var 100:- billigare var ju inte fel det heller.

Inga kommentarer: