söndag, oktober 07, 2012

Hemma igen efter Kontrast/Swecon

Nu har jag kommit hem igen från Kontrast i Uppsala. Jag tyckte att jag hade tagit till med att gissa att det skulle bli någonstans mellan 300 och 400 besökare, men under avslutningsceremonin berättade Johan Anglemark att det hade varit 453 personer på plats. Eftersom en del är dagsmedlemsskap var alla inte på plats samtidigt, men i alla fall. I själva verket var det nog tur, för ibland var det riktigt trångt och under de populäraste programpunkterna var programsalarna fyllda till sista platsen.


Det ovanstående är böckerna jag köpte under Kontrast:

  • Peter Öberg: Science fiction så in i norden: Nordisk science fiction på film och tv 1916-2012 [signerad]
  • Karin Tidbeck: Amatka [signerad]
  • Robert Kirkman & Tony Moore: The Walking Dead [svenska upplagan]
  • Caitlin Sweet: The Pattern Scars [signerad]
  • Joe Abercrombie: The Blade Itself [signerad]
  • Nene Ormes: Särskild [signerad]
  • William Gibson: All Tomorrow's Parties
  • Kelly Link: Magic for Beginners [signerad]
  • Peter Watts: Blindsight [signerad]
  • Jenny Milewski: Skalpelldansen [signerad]
Dessutom hade jag med mig några böcker hemifrån för att få dem signerade:

  • Erik Granström: Svavelvinter och Slaktare små
  • Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg: Cirkeln
  • Anders Björkelid: Eldbärare och Förbundsbryterskan
På det hela taget ett bra tillskott till samlingen med signerade böcker!

Det finns mycket mer att säga om Kontrast, så klart. Förhoppningsvis ska jag göra det i ett senare inlägg.

1 kommentar:

Moxie sa...

"Särskild" är bra grejer! Och "Amatka" ska jag skaffa omedelbums.