måndag, oktober 22, 2007

Nomineringarna klara till Augustpriset

Nu har nomineringarna till Augustpriset för 2007 presenterats (SvB, DN, SvD). Nomineringarna för årets svenska skönlitterära bok ser ut så här:
Har någon sett mig någon annanstans? av Beate Grimsrud (Albert Bonniers Förlag)
Mig äger ingen av Åsa Linderborg (Bokförlaget Atlas)
Norrlands Akvavit av Torgny Lindgren (Norstedts Förlag)
Synopsis av Ulf Karl Olov Nilsson (Symposion)
Världens sista roman av Daniel Sjölin (Norstedts Förlag)
Stundande natten av Carl-Henning Wijkmark (Norstedts Förlag)

Jag har ännu inte läst någon av dem, men jag är klart sugen på Världens sista roman som jag läst mycket positivt om.

Enligt förlagen betyder redan en nominering till priset ett uppsving för försäljningen. Som vanligt är alla former av publicitet bra för försäljningen, speciellt när det som här handlar om positiv publicitet.

Andra bloggar om: , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , ,

Inga kommentarer: