måndag, augusti 27, 2007

Hur man tänder nyfikenhetens eld

För ett tag sedan fick jag en förfrågan om jag ville skriva om boken Amberville som snart skulle komma ut. Jag tackade ja, och idag fick jag ett kuvert där avsändaren verkade stämma överens med epostadressen som skickade ut förfrågan. Att kuvertet inte innehöll någon bok var däremot uppenbart eftersom det inte var större än att det skulle kunna rymma ett kassettband (ni vet sådana där som man spelade in musik på förr).

När jag öppnade påsen ramlade det ut en tändare med texten
"Att vara god är svårare än att vara ond."
--UR AMBERVILLE

Inget brev eller något, och definitivt ingen bok. Det kanske är en ljus marknadsföringsidé, vad vet jag? Den tändande gnistan till en ny försäljningssuccé?

Det är väl bara att vänta och se vad som dyker upp i brevlådan imorgon...

Andra bloggar om: , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , ,

7 kommentarer:

Petra sa...

Haha! En sån fick jag med!
Har du läst boken?

Hans Persson sa...

Jag har ju inte fått boken än...

neofob sa...

Lurad! :-)

Peter Ljungkvist sa...

Konstigt Hans, jag fick förfrågan jag också igår, och idag låg boken i min brevlåda...Rykande snabbt...

Hans Persson sa...

Jag fick den igår.

Anonym sa...

Jag fick också en förfrågan häromdagen, kanske jag ska vänta mig en tändare endera dagen? Jag kollade upp domännamnet i mailadressen innan jag svarade, och det visade sig höra till någon form av reklambyrå. det förklarar kanske också att man skickar ut även annat än boken...

Hans Persson sa...

Vad jag förstår är det numer ofta reklambyråer inblandade när en ny bok ska marknadsföras.