måndag, november 26, 2007

Bokens Dag 2007

Nu har jag varit på Bokens Dag. Det var som sagt fyra författare på plats. Efter en presentation av själva bokens dag av Correns chefredaktör Ola Sigvardsson lämnades ordet över till Åsa Christoffersson (tidigare kulturredaktör på Corren, nu kontorschef där) som presenterade författarna. Efter det fick var och en av dem hålla låda ett tag (gissningsvis en halvtimme) och fick sedan lite uppföljande frågor från Åsa och övriga författare.

Efter att Elsie Johansson och Ronnie Sandahl hade pratat var det fikapaus med signering. Jag började med att få mitt exemplar av Skumtimmen signerat. När jag svarade att boken skulle signeras till Hans undrade Johan om det var Persson, och det visade sig att han läste den här bloggen. Kul! Katarina Mazetti har jag redan läst två böcker av och den ena är redan signerad, så jag hoppade över hennes signering. Istället skaffade jag signerade exemplar av Vi som aldrig sa hora och Näckrosträdet.


Johan Theorin signerar Skumtimmen. Katarina Mazetti i bakgrunden.


Författarnas tal handlade oftast om deras senast utkomna bok (som ju är deras enda, i två fall). De flesta läste också något stycke ur sin bok högt. Elsie Johansson pratade om sin nästa bok och Katarina Mazetti pratade mest om den senaste, men hann avverka många av de andra också. När hon väl kom igång verkade det inte gå att få stopp på henne.

Jag har lyckats missa alla tidigare upplagor av Bokens Dag, men jag tycker att det här var ett trevligt arrangemang och kommer absolut att försöka pricka in nästa gång.

Andra bloggar om: , , , , , ,
Technorati Technorati tags: , , , , , ,
intressant.se

Inga kommentarer: