fredag, juni 09, 2006

Shop till you drop

Igår körde ett par kursdeltagare iväg mig till Sim Lim Square för att titta på elektronik. Jag har inte jättekoll på priserna hemma, men det kändes som om det mesta var billigt. Efter det fortsatte jag till Orchard Road. Tänk dig Skänninge Marken. Tänk dig att alla stånd ersätts av varuhus i NK-klass. Tänk dig julrush i detta. Välkommen till Orchard Road. Det verkar gå att köpa ungefär vad som helst, och på många olika ställen, bara man inte har något krav på att det ska vara tyst och lugnt runt omkring när man handlar.

Dagens underligaste sak var en affär som hade en massa text på svenska i sitt skyltfönster. Jag blev inte klok på varför; det verkade vara en vanlig radioaffär. Jag hittade en spelaffär och en serieaffär, men båda de var faktiskt mindre än vad jag hade väntat mig, speciellt med tanke på hur stora alla andra affärer här i trakten var.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: