torsdag, juni 01, 2006

I Raffles fotspår

På söndag åker jag till Singapore för att hålla kurs. Förhoppningsvis hinner jag även turista lite. På jobbet håller jag som bäst på att packa ner brandväggar, översätta övningsuppgifter, skriva ut kursmaterial, fundera på vad jag glömt att ta med och så vidare.

Här hemma har jag just stått en stund framför hyllorna med olästa böcker och funderat på vad jag ska ägna restiden åt. Jag lyfter 17 från Linköping och landar 18 i Singapore, så det blir en hel del restid. Jag har inte kollat exakt vilken tidszon Singapore ligger i, men det borde innebära 16-18 timmars restid. Och så lika mycket tillbaka, då...

Följande böcker får följa med:

  • Iain M. Banks: Inversions
  • Per Petterson: Ut och stjäla hästar
  • John Fowles: The Magus
  • Vladimir Nabokov: Lolita
  • Franz Kafka: Förvandlingen / Den sanningssökande hunden
  • Henning Mankell: Steget efter


Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Cissi sa...

Åh vad härligt, Singapore! Du måste gå till den stora öppna platsen med massor av olika restauranger på kvällen, tror den heter ngt med "garden" (bra tips va...;))Och Raffles såklart för en Singapore sling (fast egentligen är det klart överskattat, riktig turistfälla)! Ha så trevligt:)

Johan sa...

Nabokov är lysande. :) Liksom Kafka, naturligtvis.

//JJ