tisdag, september 11, 2007

Vad gjorde du när...

Det brukar ju heta att man kommer ihåg vad man gjorde när världshändelser inträffar. För ganska exakt sex år sedan satt jag på jobbet och fick reda på via LysKOM att ett flygplan hade flugit in i World Trade Center. Efter lite verifieringssurfande (som gick segt som sirap) skapade jag den första sidan på Wikipedia (sidhistorik) om vad som sedermera blivit känt som 11 september-attackerna. Eftersom det till en början inte var känt att det var en terroristattack så hette sidan från början "World Trade Center/Plane crash". I dag har den bytt namn till "September 11, 2001 attacks".

Andra bloggar om: , , ,
Technorati Technorati tags: , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns mycket väl vad jag gjorde, jag satt på institutionen och skrev på mitt magisterarbete. Hörde att ett plan kraschat och tyckte det var trist och gick och fortsatte skriva, sedan sa någon "WTF, ett till plan har åkt in där!" varefter jag bänkade mig med alla andra på insten framför en tv och gapade.

Anonym sa...

En arbetskamrat frågade om jag hade sett på nyheterna. Vilket program? frågade jag. Vilket som helst, sa han. Och visst, där fanns det ju, på vilket kanal som helst. Sen tittade jag på TV till två på natten.

Maria sa...

Jag satt hemma och pluggade och hade nyheterna på. Såg det andra planet direkt på TV.

A.R.Yngve sa...

Den dagen, ja... jag satt på kontoret och testade firmans online-spel som var igång.

Medan jag satt där, märkte jag hur chat-meddelandena i spelet plötsligt blev panikartade och upprörda... verkligheten trängde sig liksom in i spelet.

Nån rusade in på kontoret och sa åt oss att nånting hänt, och vi kopplade förstås på TVn för att se.

Och så fick vi se det andra planet störta in i det andra tornet...

:-(