Häromdagen fick jag (och många andra bloggare) en disktrasa med ett citat från Amberville tryckt på. I dag kom det en likadan disktrasa till i brevlådan, och med tanke på citatet som är tryckt på dem så tycker jag att det var en rätt lyckad ploj.
Andra bloggar om: böcker, läsning, tim davys, amberville, reklam, marknadsföring
Technorati tags: böcker, läsning, tim davys, amberville, reklam, marknadsföring
måndag, september 10, 2007
Amberville, en disk(ussions)vänlig bok
Etiketter:
amberville,
böcker,
läsning,
marknadsföring,
reklam,
tim davys
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Jag fick också en disktrasa igår, dock i det tidigare utförandet som jag redan skymtat på andras bloggar. Jag tar det i alla fall som ett tecken på att reklambyrån inte dissar mig. :)
Båda disktrasorna jag har fått är likadana. Poängen är ju att "två är starkare".
Haha, den var inte dum. :) Överhuvudtaget är det ju en rätt smart marknadsföringsidé att dela ut reklamiga disktrasor - högst antagligt klommer de i användning (vilket gör åtminstone mig positivt inställd, det är inte bara en fånig marknadsföringspryl utan något jag i alla fall har lite nytta av), och när man sedan använder trasan utsätts man ju hela tiden mer eller mindre omedvetet för dess budskap.
Skicka en kommentar