KF planerar att slå ihop hanteringen av Bokus och Akademibokhandeln som båda ägs av KF. Att man vill rationalisera är väl vettigt, men sedan har det slagit slint. Uppenbarligen funderar man på att slopa namnet Bokus, och det vore direkt korkat. Om det finns en webbutik i Sverige som många känner till så är det Bokus. Att kasta bort alla de pengar som köpt en sådan mindshare borde vara skäl till avsked.
[Från Dagens Media via En annan sida.]
Andra bloggar om: böcker, läsning, internetbokhandel, bokus, akademibokhandeln, kf, internet, marknadsföring, dumhet
Technorati tags: böcker, läsning, internetbokhandel, bokus, akademibokhandeln, kf, internet, marknadsföring, dumhet
måndag, september 22, 2008
Bokus kastar bort sitt varumärke?
Etiketter:
akademibokhandeln,
bokus,
böcker,
dumhet,
internet,
internetbokhandel,
kf,
läsning,
marknadsföring
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Det verkar nästan som om de håller på att såga av grenen de sitter på. t-t-t-t-t-
Gjorde de inte nåt liknande för ett antal år sedan, eller minns jag helt fel? I samma veva som de försökte ta efter Amazon och börja sälja allt-och-lite-till, istället för att hålla sig till böcker.
Det vore ju synd på ett bra varumärke.
Skicka en kommentar