tisdag, september 12, 2006

Taggning och science fiction

Som alla säkert redan noterat så brukar det finnas en rad med nyckelord längst ner i mina texter här som länkar vidare till bloggar.se. Genom att lägga till dessa etiketter så gör jag det möjligt för dem som kommer till bloggar.se att hitta till min blogg genom att söka på ämnen. Om man tittar på exempelvis http://bloggar.se/om/science+fiction så får man en lista på alla bloggtexter som skrivits där författaren har satt etiketten "science fiction" på sin text. Totalt listas 69 texter. Jag tittade just lite på den första sidan och ser att världen tydligen är lite mindre än jag trodde att den var.

Dessa 25 texter fördelar sig så här:

Det är inte bara en stor koncentration, det är dessutom så att alla bloggar på listan som använt etiketten "science fiction" mer än en gång skrivs av människor som jag känner. Det förvånar mig lite att det inte är fler som skriver om science fiction. Så smalt tycker jag trots allt inte att ämnet är, speciellt som det ju inte finns någon begränsning här i om det handlar om böcker eller film eller vad som helst.

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, det är ju långt ifrån alla som orkar eller vill lägga till nyckelorden. Jag är i och för sig inte heller ett obekant ansikte, så jag skulle väl bara stärka trenden snarare än någonting annat.

//JJ

Johan A sa...

Av de bekanta ansiktena är det dessutom bara Upsala- och Linköpingsfandom, inte heller det en slump, antar jag.

Anonym sa...

Fans are slans... ;)