När vi kom till det sista hjulet upptäckte vi att det sista vinterdäcket var tomt, så bilen fick klara sig på tre vinterdäck och ett sommardäck i väntan på att verkstaden skulle ha tid att fixa bultarna. På väg till verkstaden fyllde jag det sista vinterdäcket med luft och tänkte låta det ligga i bagaget ett par dagar för att se att det verkligen höll tätt.
I dag gick jag ut i mörkret och lyfte fram däcket. Jag kollade på bilen på den sidan där jag trodde att det skulle sitta och upptäckte att det satt ett vinterdäck där. När jag gick runt bilen och kollade satt det ett vinterdäck på den sidan också. När jag tittade närmare på hjulet jag just burit in i garaget så var det ett sommardäck.
Uppenbarligen har verkstaden upptäckt att bilen bara hade tre vinterdäck och att det fjärde låg i bagaget och skiftat det sista hjulet (antagligen in tron att jag misslyckats med att få loss bultarna). Sedan har jag lämnat sommardäcket de dog bort i bagaget i några dagar för att se att det höll tätt, i tron att det var ett vinterdäck.
Det är nog första gången jag är med om att en verkstad gör mer än man ber dem om utan att tala om det eller ta betalt för det (jag har kollat fakturan).
Andra bloggar om: bilar, bilbyter

intressant.se
2 kommentarer:
En hJul-historia?
Förresten, höll vinterdäcket tätt?
Vi får väl se om det håller i längden, men än så länge är det i alla fall luft i.
Skicka en kommentar