Igår fick vi reda på att vår telefon inte gick att ringa till trots att det gick bra att ringa ut. När jag provade att ringa ur själv så fick jag ett meddelande om att numret inte existerade.
Jag ringde till felanmälan och anmälde och fick reda på att det beräknades vara färdigt den 30/11 och att jag skulle få ett SMS när det var klart. Idag precis efter lunch fick jag ett SMS om att de hade fixat problemet och att det skulle fungera igen. Att det skulle gå fortare än utlovat var ju lite otippat, så jag provade att ringa hem. Åter samma meddelande om att numret inte existerar.
Nu knappade jag in en ny identisk felanmälan och hängde denna gång kvar i luren för att prata med dem. Inte mindre än trekvart fick man vänta i den telefonkön. Till slut fick jag prata med en tjej som påstod att linjen nu "mätte jättefint" och att det snällt gick fram signaler när hon ringde.
Precis efter att jag lagt på fick jag ett nytt SMS om att de löst problemet, och jag provade igen att ringa. Naturligtvis fungerar det inte. Så nu har jag knappat in en tredje identisk felanmälan. Jag förväntar mig inte att det ska fungera nästa gång de säger att det är klart heller, men det skadar väl inte att prova...
Andra bloggar om: telia, felia, telefon, felanmälan
Technorati tags: telia, felia, telefon, felanmälan
tisdag, november 28, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Precis som jag skickat in det här inlägget fick jag ytterligare ett SMS. Den här gången sade de dock inte att de fixat felet utan bara att de mottagit felanmälan.
Något motsvarande SMS har jag inte fått efter de första två felrapporterna. Man kan ju alltid hoppas på att denna avvikelse i hanteringen fortsätter och att felet rent av blir avhjälpt den här gången.
Visst är det underbart...
Var det därför ett samtal gick fram igår (tisdag) på förmiddagen. Det var nog så att det fungerade ett kort tag.
Det fungerade inte efter den tredje felanmälan rapporterades fixad heller. Så jag felanmälde igen. Nu har det avrapporterat den också som fixat, och nu fungerar det faktiskt. Det är knappt så att man kan tro att det är sant. Bara fyra påstötningar för att få samma fel fixat!
Det här påminner starkt om den där pjäsen av Jean-Paul Sartre, där personerna är instängda i ett rum med varandra, och till sist inser att de har dött och hamnat i helvetet...
;-P
Skicka en kommentar