fredag, november 25, 2005

Villa, katt, vinkelsoffa

Nu har vår nya soffa levererats, så nu slipper vi förhoppningsvis sitta och luta in mot den som sitter i mitten. Tre stora paket bars in strax efter lunch. Återstår att montera det. Nå, det kan väl inte vara så svärt. Till skillnad från IKEA har Mio inte ens skickat med någon monteringsanvisning som man kan strunta i.

Jag börjar med hörndelen, eftersom den verkar mest hanterbar. De första tre benen kommer lätt på plats, men det fjärde fastnar. När jag skruvar ut det igen så får jag bara med mig benet men inte skruven som det ska sitta fast med, för den sitter fast i soffan. Efter lite samråd med telefonsupporten för soffor (jodå, det finns en sådan) och lite övertalning med polygrip får jag både loss gängstaven och tillbaka den in i benet så att jag kan skruva dit det på ett annat ställe. Det verkar som om olika ben passar olika bra på olika ställen. Genom att prova och byta runt lite får jag till slut fast ben på alla ställen där det ska vara ben och kan montera ihop mitt trebitars soffpussel.



Alla delar levererade, hoppas jag...



Min snabba monteringshjälpreda fixar med soffan.



Klart! Synd bara att det nya bordet inte levererats än...

Inga kommentarer: