onsdag, augusti 09, 2006

Blandade reparationer

Dagens första anhalt var tandläkaren som konstaterade att jag tuggat sönder en bit av en gammal lagning eller möjligen en bit av en tand (det var svårt att avgöra, tydligen), så det lagade han. Som vanligt gjorde det mer ont att få alla sugar och mojänger intryckta i munnen än vad själva borrandet gjorde.

Nästa stopp var bilverkstan där jag lämnade in bilen igår. De hade gjort standardservicen som jag beställt, men övriga reparationer som jag bett om hade de inte gjort. De hade inte fått tag i mig på mobilen, och att titta i telefonkatalogen var tydligen överkurs. Dessutom hade de inte alla delar hemma, så de hade inte kunnat göra alla reparationer i vilket fall. Nu har jag alltså en tid bokat för ytterligare service av bilen i nästa vecka. Det är tur att man har en sådan sparbössa som bilen till hands så att man inte råkar få pengar liggande på hög...

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Tina sa...

Åh, jobbigt! Bilar, och tänder för den delen, är sånt som bara ska fungera. Jag tycker alltid att sånt känns som onödigt utlagda pengar fast det ju är mycket nödvändigt!