fredag, september 09, 2005

Tidig helg

Imorse visade det sig att Martin var sjuk, så någon var tvungen att stanna hemma. Camilla skulle till Växjö, så det blev jag. Så här i efterhand kan jag se en klar fördel med det, eftersom jag varit rätt snuvig under dagen. Med lite tur går det över till nästa vecka eftersom jag ska tillbringa hela nästa vecka i Stockholm. Jag har inte lust att gå runt och snora då.

När jag nu fick lite tid till övers hemma har jag även passat på att fixa till lite saker som behövde göras:

  • Städat undan det värsta från skrivbordet. Faktiskt. Fast senare aktiviteter under dagen har producerat nya högar. *suck*
  • Valt ut några böcker att ta med till hotellrummet jag ska tillbringa nästa veckas kvällar i.

    • Sam J. Lundwall: Frukost bland ruinerna
    • Ursula K. le Guin: Very Far From Anywhere Else (egentligen bara en novell, men publicerad som en separat bok)
    • Jane Austen: Persuation
    • Justina Robson: Natural History (nästan utläst)
    • William Gibson: Idoru
    • Dénis Lindbohm: Stjärnvargen
    • John Milton: Selected Poems (nästan utläst)
    • China Miéville: Looking for Jake
    • Woo: Rebirth (manga, två volymer)
    • Myung-Jin Lee: Ragnarök (manga, två volymer)

    Antagligen hinner jag inte läsa ut riktigt alltihop, men det är sämre att böckerna tar slut än att jag får bära någon oläst fram och tillbaka.
  • Tagit reda på vilka geocachear som finns i närheten av samma hotellrum. Jag tänkte se till att packa löparskorna så kan jag kombinera en motionsrunda med att leta cachear.
  • Tvättat.
  • Diskat.
  • Betalat dagens räkning.
  • Beställt pizza.


Idag fick jag även brev från Bredbandsbolaget som slutligen kommit på att de vill uppgradera min anslutning från Bostreams gamla Orckit-modem till ett modernare och snabbare. Inte mig emot, men det är väldigt typiskt att de lyckas göra det precis den veckan jag inte är hemma. Det återstår iofs att se om de lyckas hinna leverera det nya modemet och ställa om under nästa vecka. De förutsätter också att man har tid och lust att sköta detta precis när det passar dem. Man får alltså ett nytt modem i posten. Sedan ska man vänta med att ansluta det tills ens bredband slutar fungera. Men tro inte att de talar om när det händer. Jag antar att jag får vara nöjd om de lyckas leverera modemet innan de stänger av den gamla tjänsten...

6 kommentarer:

Johan sa...

Jag trodde att du inte läste poesi? ;)

//JJ

Hans Persson sa...

Jag får för mig att försöka ibland.

Johan sa...

Och väljer namn som Milton? Fräckt. Vad tycker du då, om du är nästan klar?

Hans Persson sa...

Vad är det fräcka med att välja Milton, menar du?

Vad jag tycker? Tja. Tungt. Delvis väntat, på grund av åldern. Delvis motigt på grund av att han förväntar sig att man har en gedigen grund av klassisk mytologi att stå på och alludera till, vilket jag inte har. Det finns enstaka förklarande fotnoter trots att det här är en Wordsworth-utgåva, men om jag inte skulle missa saker så skulle det krävas många fler.

Johan sa...

Tja, menade väl mest att om jag inte var någon stor poesifantast men gjorde ett försök då och då så skulle jag kanske inte sätta tänderna i Milton som det första jag gjorde. :)

//JJ

Anonym sa...

Johan: Vad skulle du sätta tänderna i då?