tisdag, september 20, 2005

Bredare band

Något måste vara fel. För ett tag sedan fick jag brev från Bredbandsbolaget som berättade att de ville uppgradera vårt bredband till en snabbare sort, och samtidigt slippa ifrån den gamla BoNet-tekniken vi haft sedan urminnes tider. Om ett tag skulle det komma ett modem på posten, och sedan skulle man koppla in det när bredbandet slutade fungera (vilket betydde att de kopplat om i telestationen, så att det nya modemet istället för det gamla behövdes).

Idag upptäckte jag att det inte gick att surfa längre när jag kom hem från jobbet, så jag gick bort till Posten videobutiken och hämtade modemet. Nu jag har plockat bort det gamla modemet, kopplat in det nya modemet, ändrat inställningar i brandväggen (vi fick en ny IP-adress samtidigt). Det som gör mig lite misstänksam är att det bara fungerar. Första gången. Utan något krångel alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter onekligen mycket oroande.