torsdag, oktober 04, 2007

Kvartalsrapport 3, 2007

Ett nytt kvartal har börjat, och liksom exempelvis Theresan och Bokidioten tänkte jag göra en ny kvartalsrapport (de tidigare finns här och här).

76: Frances Hardinge: Mosca Mye och de bannlysta böckerna
77: Kent Björnsson, red.: Schakt 004: Krälande Cthulhu och andra bedrägliga blindskär
78: Dick Harrison: Ofärd
79: Octavio Paz: Vid världens strand
80: Philip Reeve: Förrädarens guld
81: Joyce Carol Oates: Efter kraschen tog jag mig samman, bredde ut mina vingar och flög iväg
82: Mikael Niemi: Mannen som dog som en lax
83: Håkan Nesser: Människa utan hund
84: Robert Harris: Pompeji
85: Christopher Priest: Det vita rummet
86: V. S. Naipaul: Att läsa och skriva: En personlig betraktelse
87: Kerstin Ekman: Händelser vid vatten
88: Liza Marklund: Livstid
89: Dan Hörning: Nemea
90: Helena Ferry: Tomrum
91: Ally Kennen: Odjuret
92: Maj Sjöwall & Per Wahlöö: Sista resan och andra berättelser
93: Viola von Wachendorf: Te
94: Jens Lapidus: Snabba cash
95: Hideyuki Kikuchi & Yuho Ashibe: Darkside Blues
96: Mineko Iwasaki: Den sanna historien
97: Tim Davys: Amberville
98: Rita Emmett: Gör det nu!
99: Jonas Gardell: En komikers uppväxt
100: Margery Kempe: The Book of Margery Kempe
101: Anders Roslund & Börge Hellström: Flickan under gatan
102: Stephen King: Liseys berättelse
103: Tanja Suhinina: Phonephucker
104: Jan Guillou: Tjuvarnas marknad

Detta ger alltså 29 böcker under perioden. Av dessa är fyra ljudböcker och en är manga.

Jag har tyckt bra om de allra flesta böckerna ovan, men vissa naturligtvis mer än andra. Här är några som jag tycker glänser lite mer än de övriga: Mosca Mye och de bannlysta böckerna (Frances Hardinge), Det vita rummet (Christopher Priest), Snabba cash (Jens Lapidus), Amberville (Tim Davys) och Flickan under gatan (Roslund & Hellström).

Andra bloggar om: , ,
Technorati Technorati tags: , ,

Inga kommentarer: